Whitsundays / Skydive - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Thomas Veldhuis - WaarBenJij.nu Whitsundays / Skydive - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Thomas Veldhuis - WaarBenJij.nu

Whitsundays / Skydive

Door: Thomas Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 December 2015 | Australië, Airlie Beach

Na bijgekomen te zijn van Fraser island ben ik naar de Whitsundays geweest, een welgetelde 3 daagse trip naar een eilandengroep waar je kan duiken en snorkelen in een deel van het Great barrier reef.

Eenmaal aangekomen op onze boot krijg je een korte veiligheidsinstructie en voeren we uit. Met tot me verbazing dat we niet alleen in het water lagen want naast ons zwom een schildpad. Het was namelijk paringstijd waardoor alle schildpadden naar een klein eiland gingen zwemmen.

Daar zeilden we dan met water zo lichtblauw dat je op sommige punten de bodem kon zien, na ongeveer 2 uur zeilen kwamen we aan op ons eigen eiland waar we de komende dagen zullen verblijven met een man of 60 en 2 Catamaran boten. Het eiland was prachtig overal lagen kokosnoten die we zijn gaan kraken en het smaakt super! De eerste dag kwamen we redelijk laat aan op onze bestemming dus gingen we zwemmen en verbleven we daar op het eiland naar wat gedronken te hebben vroeg te gaan slapen om de volgende dag weer vroeg op te staan en uit te varen.

De tweede dag zijn we naar Whitehaven beach geweest met1 van de witste stranden van de wereld dat het gewoon zeer doet aan je ogen ook kan je met het fijne zand juwelen poetsen en zelfs je tanden. Ook zeilden we langs Hammilton island waar George Harrison is gesettled. Ook Taylor Swift de bekende amerikaanse zangeres heeft het eiland afgehuurd voor haar verjaardag. en het moet een vermogen hebben gekost.

Nu op weg naar de plek waar we gingen duiken en snorkelen in 1 van de bekendste koraalriffen ter wereld namelijk het Great barrier reef. Het was zo helder dat het leek alsof ik in een film was. samen met een GoPro ben ik naar beneden gedoken en heb hele vette beelden gemaakt van het koraalrif die ik jullie allemaal nog wel ga laten zien.
Eenmaal op weg naar huis kwamen we Eddie tegen, en nu hoor ik jullie zeggen: " Maar wie is Eddie"? nou dat zal ik jullie vertellen, het is Eddie the Eagle natuurlijk even fluiten en daar kwam hij aan 1 grote adelaar op zoek naar mijn maatjes op de boot, Ahoy!

Na veel vermaak en terug te zijn op het eiland was het tijd voor een afsluitingsavond op het eiland waar we karaoke deden en natuurlijk relaxen op 1 van de mooie witte stranden het ging tot in de late uurtjes door.

Daar gingen we dan terug naar huis.... Nouja huis het voelt nu als thuis. Daar allemaal weer bij elkaar gekomen de laatste avond in Airlie Beach. Als je ooit eens gaat raad ik dit zeker aan.

Skydive:

Een paar dagen later ben ik naar Cairns gegaan waar ik ongeveer een week heb gegeten en terug ben gegaan naar mission beach om daar mijn skydive te gaan doen. Wat eigenlijk allemaal vrij vlot verliep.

En daar was het dan mijn naam op het gele bord Ik ben aan de beurt in de volgende Heat. Ik weet het nog als de dag van gisteren de adrenaline die door je lijf heen gaat als hij tegen je zegt ga maar op het randje zitten... Het was een geweldige ervaring en zal de foto's zeker later posten! ik ben inmiddels weer veilig geland zoals jullie kunnen lezen.

Dit was het weer voor vandaag ceeyaaaa!!

  • 20 Januari 2016 - 10:34

    Suus En Kelvin:

    Leuk verhaar weer Bro!
    Erg gelachen op sommige stukken en je kan gewoon lezen dat je ontzettend geniet!

    Kan me best voorstellen dat de adrenaline door je lijf giert als je op het randje moet gaan zitten voordat je gaat springen van die hoogte! Maar wat gaaf om te doen lijkt me!
    Het waren wel super foto's!

    Ga lekker genieten daar een spreken elkaar snel weer!

    Ceeya Bro!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Welkom op mijn profiel, Zoals de meesten van jullie al weten vertrek ik vanaf 1 oktober 2015 naar Australië om daar te gaan backpacken. Dit is de site waar je mijn verhaal kan meelezen en kan reageren.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 8495

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 14 April 2016

Australië

Landen bezocht: