Veranderingen, - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Thomas Veldhuis - WaarBenJij.nu Veranderingen, - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Thomas Veldhuis - WaarBenJij.nu

Veranderingen,

Door: Thomas Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Thomas

27 Februari 2016 | Australië, Byron Bay

Na een lange tijd van afwezigheid gaat hier mijn nieuwe verhaal verder!

Ik kan natuurlijk uitleggen wat er allemaal gebeurd is om maar is te beginnen met terugkomst in Byron Bay na mijn Oostkust trip.

Eenmaal terug aangekomen zat kerst eraan te komen met vrienden hebben we afgesproken in een hostel om daar een gigantisch diner voor te gaan bereiden. Iedereen maakt wat en laat iedereen er van genieten. Daar kreeg ik te horen dat 2 goede vrienden gaan vertrekken voor Farmwork voor een 2e jaars werkvisum. Zij stopten daardoor met hun werk voor accomodatie en vroegen of ik dat over wilde nemen, waar ik natuurlijk gelijk jaa op zei want het hostel rond nieuwjaar is 65$ per nacht.

Ondertussen was ik druk bezig om de keuken te poetsen, komt tot mijn verbazing een vriend terug van werk en zegt: " Thomas mijn vriend: Ik ga ook Farmwork doen, wil jij mijn baan in Town overnemen? Waar ik natuurlijk ook meteen ja op zei. In de eerste 2 dagen na terugkomst was mijn leven veranderd van een backpacker die betaald voor onderkomen naar een backpacker die werkt voor zijn accomodatie en daarnaast een baan in Town heeft als housekeeping van villa's en luxe appartementen.

Na een aantal dagen was daar nieuwjaar, waar ik meer van verwachtte, er is hier namelijk geen vuurwerk maar een leuk feestje was het zeker.

Ook in de maand januari waarin ik lange dagen maakte en soms rond de 10 uur per dag werkte heb ik genoten! Enorm gezellige collega's en geen probleem om alles aan te pakken. Na de maand januari heb ik het werk voor accomodatie opgezegd, en een auto gekocht een 4x4 waarin ik een bed gebouwd heb en in kan slapen tot 3 dagen geleden was dit mijn favoriete plekje! Want daar was het dan een jongen die vroeg of mijn auto te koop is en natuurlijk alles is te koop bij een backpacker. Ik heb vandaag de auto verkocht en heb er een beetje winst aan kunnen maken het enige kleine probleempje is.. ik ben dakloos. Maargoed ik kom er wel uit.... Hopelijk is de bus van 15:00 een kijkje waard want die staat op mijn verlanglijstje. En anders word het toch echt slapen op een strand.

Ook ben ik sinds een weekje gestopt met de andere baan en heb zo mijn geld weer terug kunnen verdienen om nou het zuiden van Australië te gaan ontdekken met een bus / campervan. Ik gaa op zoek naar Farmwork rond Victoria wat ongv 20 uur rijden is van waar ik nu ben om mijn 2e jaars werkvisum te krijgen. Dit was mijn verhaal weer en hou jullie up to date!

Ceeya

  • 28 Februari 2016 - 18:26

    Jos En Joke:

    He kerel zo te horen heb je het nog enorm naar je zin .nu maar hopen dat de volgende trip net zo leuk (of leuker) en spannend is als de vorige trip
    Heel veel plezier en ga genieten van je volgende reis
    We horen van je en gaan je zeker weer volgen en skypen
    gr van ons allemaal

  • 29 Februari 2016 - 19:09

    Melis:

    Heey,

    Vorige week spraken we elkaar via de app en vroeg ik je wanneer je volgende blog weer kwam,
    ineens zaterdag ging mn telefoon en kwam er te staan dat jij een nieuwe had geplaatst..
    Ik vind het erg leuk om alles te lezen van jou omdat je het daar zo fantastisch hebt,
    Super tof om te lezen dat je het na je zin hebt,

    Veel plezier met je volgende uitdaging en ik hoop nog meer te lezen van je!!

  • 02 Maart 2016 - 20:23

    Wim En Willy:

    Hey vriend wat ben je toch heerlijk aan het genieten , mooi om te lezen wat je allemaal al beleefd hebt en wat er nu op je pad komt. Goeie vlucht naar melbourne en zijn benieuwd hoe het daar is!! Veel plezier en we wachten op je nieuwe reisverslag. Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Welkom op mijn profiel, Zoals de meesten van jullie al weten vertrek ik vanaf 1 oktober 2015 naar Australië om daar te gaan backpacken. Dit is de site waar je mijn verhaal kan meelezen en kan reageren.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 8477

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 14 April 2016

Australië

Landen bezocht: