Australië is groot maar ook zo klein - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Thomas Veldhuis - WaarBenJij.nu Australië is groot maar ook zo klein - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Thomas Veldhuis - WaarBenJij.nu

Australië is groot maar ook zo klein

Door: Thomas Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Thomas

01 December 2015 | Australië, Noosa Heads

Daar is het dan we zijn alweer op de helft van de geplande reis in december, inmiddels ben ik van Byron Bay naar Gold coast gereisd waar de schoolies ( 16 - 19 jarigen uit Queensland en NSW: "New south wales) inmiddels de hele stad hebben overgenomen. We zijn daar natuurlijk uit gegaan want er was een enorme uitgaansgelegenheid. Eigenlijk wil ik het wel gaan vergelijken met Miami in het klein, iedereen die daar woont is rijk, leeft onder de palmbomen die nog net niet met het zonsondergang effect op de foto staan en een enorme skyline. Het is leuk om te zien maar echt heel veel te doen is er niet.

Vervolgens ben ik van Gold Coast verder gereisd naar Brisbane waar we voor 5 dagen waren. Eenmaal aangekomen in ons hostel kom ik weer mensen tegen die bij mij op de kamer sliepen in Byron Bay. Nadat ik weer met hun heb bijgepraat krijg ik een sms van een jongen van Schotland om te zeggen dat die ons op wil zoeken in Brisbane ook hij sliep op mijn kamer in Byron Bay. We zijn elkaar natuurlijk gaan op zoeken. We zijn die dag ook naar het Lone pine koala sanctuary geweest. Waar ik mijn eerste selfie met een kangoeroe heb gemaakt. De 3e dag zijn we naar Southbank geweest wat een nepstrand is langs de rivier. Er ging ook een gratis veerboot naar toe (en als ik eerlijk ben, elke nuchtere hollander wil alles uitproberen wat gratis is) dus heb ik dat gedaan. Eenmaal aangekomen was het heerlijk genieten en lekker tot 's avonds laat bij het water gezeten

Inmiddels ben ik van Brisbane naar Noosa gereisd en ben ik hier alweer 5 dagen, waarvan ik er 4 heb doorgebracht in een bushcamp. Het was als ik het in 1 woord mag omschrijven geweldig! Er was geen wifi, geen stopcontact om je telefoon op te laden, geen tv, slapen in hangmatten in tenten en koken op een kampvuurtje dus helemaal back to basic. Waardoor je met iedereen in contact komt. Er zijn natuurlijk altijd mensen die dezelfde dag of de tweede dag al naar huis willen (voornamelijk meiden van de stad) maargoed als je je over de kano tochten, slangen, spinnen, stingrays en muggen heen kan zetten kun je er een geweldige tijd beleven. Ook heb ik de coastalwalk gedaan in het national park van Noosa met uitzichten die je in ons kikkerlandje niet zou kunnen zien. De tocht is ongeveer 3 uur Nu ben ik nog voor 1 nacht in Noosa en ga ik morgen verder naar Hervey bay waar Fraser island op me te wachten staat.

Nou dit was hem wel weer voor vandaag

Ceeyaa



  • 01 December 2015 - 16:10

    Geertje:

    Joh dat is nog eens een verhaal. Wat zal die bushkamp gaaf geweest zijn. Maar ook wel afzien. Wij hebben je foto's gezien. Geweldig man. We zien dat je er erg op je gemak bent en veel geniet en ziet natuurlijk. We zien nu alweer uit naar je volgende avontuur en foto's. Geniet maar lekker daar De groetjes uit het natte Vaassen

  • 01 December 2015 - 18:23

    Jos En Joke:

    Heey thomas

    zo jij hebt alweer heel wat meegemaakt,lekker in de bushbush dan kom je jezelf wel tegen he.de luxe die je hier gewend bent duzzzzzzz
    maar mooi man dat je zo geniet en al zoveel hebt meegemaakt
    nou we gaan de foto s wel ff bekijken want die zullen wel mooi zijn.
    we skypen gauw weer ja
    gr jos,joke en de rest

  • 01 December 2015 - 19:40

    Jenny:

    Je hebt het wel heeeeeel erg naar je zin he, :) geweldig zeg. en die bushcamp zal inderdaad wel heel gaaf zijn geweest, zoiets maak je natuurlijk niet zomaar mee. Mis alleen foto's whaha. Heb er dit weekend wel een aantal bij je moeder op der mobiel gezien. Die met de koala op je arm is wel errug mooi zeg.
    Maar ook de foto's van de omgeving ...... prachtig.
    Blijf lekker genieten, maar dan hoef ik - als ik tussen de regels doorlees - niet te zeggen he, dat doe je al wel.
    Groetjes van ons hier uit het koude natte Apeldoorn.

    Bye bye ;)

  • 01 December 2015 - 22:26

    Wim:

    Hey vriend wat heb je weer mooi geschreven en al weer een heleboel beleefd prachtig joh mooi hoor die fotoos veel plezier en goede reis naar hervey en fraser spannend weer wat je daar weer allemaal mee gaat maken geniet er van en we kijken uit naar je volgende blog. Gr en tot kiekus maar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Welkom op mijn profiel, Zoals de meesten van jullie al weten vertrek ik vanaf 1 oktober 2015 naar Australië om daar te gaan backpacken. Dit is de site waar je mijn verhaal kan meelezen en kan reageren.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 8470

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 14 April 2016

Australië

Landen bezocht: